Godmorgon till er från en snörvlig näsa och hes hals. Här sitter jag och är förkyld, men ganska glad ändå. Barnen är hos yaya och ”hjälper” henne att fixa kalitsounia och jag ska alldeles strax sätta igång med dagens jobbuppgifter.

Häromdagen var jag i Chania och hälsade på Karro och foto hann vi ta precis innan vi skildes åt på Jumbos parkering där vi hade röjt omkring med alla barnen. Det var verkligen en lyckad dag och Elli och Kyriakos verkade finna varandra, Elli pratar fortfarande om sin kompis Kyriakos i Chania. Bilresan gick också bra, Maxen sov hela vägen dit och hem och Elli är ju känd för sin tålmodighet så hon satt lugnt och spanade på världen som snabb svischade förbi utanför fönstret. Jag och Karro fick en chans att prata och det var härligt, trots alla avbrott från busiga barn. Det är lite av ett äventyr att köra 1,5 timme enkel väg med två små barn, så det blir tyvärr inget jag kan göra varje vecka även om jag gärna velat, men nu vet jag iaf att det är görbart och väl värt det när jag har orken. Karro bjöd på underbar grillad kyckling med brunsås och sedan kanelbullar till efterrätt, lyckan i dessa smaker alltså! Underbart mysigt!

Elli, Max, Kyriakos och lilla busan Chrissi

