Sommarlovsmode

Sommarlovet är ännu bara några dagar gammalt, men mina barn hittade rätt mode direkt. Vi är ute till sent på kvällarna och sedan sover de små liven till 10-11 på morgnarna. Jag hade kommit överens med Max barnvakt att han skulle lämnas klockan 9 varje morgon, för han har alltid varit morgonpigg oavsett vilken tid han somnat på kvällen, men redan igår var det jättesegt att få liv i honom klockan kvart i nio. Så jag ändrade tiden till 10, nu är klockan över nio och han sover fortfarande väldigt gott, det har aldrig hänt förr… Τα παιδάκια μου μεγάλοσαν

I övrigt har vi målat om även i sovrummet nu, en vägg i tegelstensrött och resten i en ljus krämfärg. Jag ville ha en kall röd färg som drog åt rosa/lila, men det var Aris inte alls sugen på. Han fick bestämma denna gång och det blev ju jättefint. Nu behövs nya sängkläder och nya gardiner, sen kommer det vara riktigt flott därinne. Behöver jag säga att jag är riktigt trött på att måla? Särskilt eftersom det är väldigt varmt…

Sommaren har nämligen kommit med besked, vi har över 35 grader om dagarna och kvällarna är perfekta. Nu är badsäsongen igång på riktigt.

På lördag kommer pappa och hans Maria, det ska bli riktigt skoj! Därefter kommer mamma och moster Eva – också riktigt skoj! Det är en fin tid vi har framför oss.

Dessutom har jag bestämt mig för att njuta av att vara jag mitt bland jobb, barn, matlagningar och annat. Jag går och får massage en gång i veckan, manikyr och pedikyr med jämna mellanrum och istället för att kladda med vaxstrips, som jag gör hela vintern, går jag nu och får de oönskade håren bortrivna av ett proffs. Livet som lyxtjej (fast det är så billigt här att det är en skam att inte utnyttja tjänsterna)! Igår fick jag årets första manikyr med shellac (som håller cirka 2 veckor), mycket flott!

nailart1

Ja, det syns inte så himla bra kanske, men det är ganska neutral färg med en liten tattoo på ringfingret. Det är första gången jag testar en sådan, tycker det är ganska fint, men kommer nog inte ha det så ofta. Gillar att ha relativt enkla naglar.

4 reaktioner på ”Sommarlovsmode

  1. Hej Johanna, har läst din blogg i många år men aldrig kommenterat. Har bott i Grekland i ungdomens år men är tillbaka i Sverige nu igen. Idag så träffade jag din mamma hon va kund i affären o direkt när hon sa att hon skulle till sin dotter på kreta så förstod jag att det va din mamma! Otroligt lika :)) ha en underbar sommar tillsammans

Kommentera

